Tro det eller ej, ditt kontors toalett har möjlighet att påverka hur kunder eller anställda ser byggnaden samt ditt företag. Toaletter tar vanligtvis upp mycket lite utrymme i en kontorsbyggnad, och ändå kommer de flesta klagomålen från en persons missnöje med en anläggning brist på renlighet på toaletter. I den här artikeln kommer du bli bekant med toalettrengöring på kontor.
En dålig kontorstoalett erfarenhet kan resultera i ett negativt rykte och i näringslivet, är det ett viktigt rykte. Undvik potentiella problem genom att läsa vidare för att hitta några användbara tips för att undvika eventuella toalett katastrofer.
När det gäller det vanligaste toalettklagomål toppar dålig luktlistan. Det finns inget värre än att besöka en toalett med en obehaglig lukt. Dålig lukt är oftast resultatet av felaktig ventilation samt felaktig rengöring. Lösningen är enkel.
Ett kontorsstädnings företag vet att rena och fräscha toalettbesök är avgörande för en mer positiv kundupplevelse. Det är viktigt att skapa en rengörings regim som fokuserar starkt på detta område av ditt kontor.
En ren toaletten säger en del om en affärs
Extra vård för högt trafikerade ytor
Alla hårda ytor på kontorstoaletten är områden för bakterier att byggas upp. Dessa områden blir använda av kunder och medarbetare under hela dagen och behöver lite extra städning och vård. Dessa områden är:
diskbänkar
Urinoarer och toaletter
Parkett
Väggar
Golv
Dessa områden bör rengöras dagligen för att minska risken att ackumulera bakterier. Ingen vet hur viktigt det är med desinficering av hårda ytor på en kontorstoaletten än ett kontorsstädningsföretag, så kontakta oss idag för en professionell kontorsstädnings upplevelse.
Toaletten är oftast den mest besökta platsen i en kontorsbyggnad och ett enda besök från en kund eller anställd kan göra ett bestående intryck för dem. Vare sig det intrycket är bra eller dåligt är upp till dig. Välj en kontorsstädfirma som kan ge bra rengöring när det behövs för att hålla detta område snyggt för kunder och medarbetare.
En ren toalett på ditt kontor är en förutsättning för en positiv kundinteraktion och nöjdare medarbetare. Kontorsstädning i Stockholm och kontorsstädning Uppsala från Fintrent kan skapa ett underhållsprogram som håller kunderna nöjda och reflekterar positivt på ditt företag. Tveka inte längre, låt oss komma igång idag.
En verksamhet kan bedömas med mer än bara sina rutiner. Renlighet är nyckeln och en toaletts tillstånd är viktig. Företag med dåligt underhållna toaletter kan potentiellt förlora kunder om de inte har ett underhållsprogram på plats. Enligt en färsk USA Today artikel, visade undersökningar att nästan tre av 10 konsumenter aldrig skulle återvända till ett företag med en smutsig toalett. Undersökningar visar också att kunder som känner sig säkra att använda ett företags badrum kommer att vara mer benägna att göra affärer och ta in mer intäkter för företaget.
Potentiell effekt av en smutsig kontorstoalett
Alla hatar smutsiga toaletter. 94% av de vuxna i USA hävdar att de skulle undvika ett företag efter att ha upplevt en dåligt underhållen toalett inom anläggningen enligt en undersökning som nyligen genomförts av Harris Interactive. För att upprätthålla kundtillfredsställelse, bör företagen se till att deras toaletter är torra, rena, funktionella och laddade med utrustning. Toalettrengöring bör vara en del av en byggnads underhållsprocess i alla kontorsbyggnader på grund av tung kundtrafik.
Toaletten är ett av de svåraste områdena att hålla ren. Det är därför det är grunden för framgång för alla företag att ha ett toalettsunderhållsprogram. För att erbjuda rena toaletter till kunder, ta fram ett program som beskriver hur ofta rengöringsuppgifterna behöver ske. Rengöringsfrekvens beror till stor del på toalettens användning. Det är viktigt att organisationer ordentligt rengör toalettytor minst en gång om dagen. Stor omsorg måste vidtas för att helt sanera toaletter för att upprätthålla en ren miljö för de som använder dem.
Håll kunderna nöjda med rena toaletter
Rena toaletter kan leda till nöjdare kunder, vilket minskar det totala klagomål mot ditt företag. I den digitala tidsåldern, är allt som behövs att en person ger en dålig kommentera om läget i företagets toaletter för att avskräcka andra kunder från ditt företag. Rena lokaler visar företagets engagemang för alla faser av kundservicen upplevelse. Kunderna uppskattar dessa ansträngningar och kan belöna din verksamhet med uppmuntrande recensioner som genererar intresse i det lokala samhället.
Kontakta oss
Människor relaterar kvaliteten i badrummet till kvaliteten på verksamheten. Låt inte ett smutsigt badrum reflektera dåligt på ditt företag. Ring experter på Fintrent Kontorsstädning på 076 9000 930.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok