Trappstädning i Stockholm

Kvalitetssäkrad trappstädning i Stockholm

Fintrent erbjuder trappstädning i Stockholm, Uppsala och Västerås. Miljövänlig och kvalitetssäkrad trappstädning på era villkor. En professionell städning av entréer och trappor är viktigt. Både för det första intrycket men även för att motverka slitage och för att trapporna ska att hålla sig i gott skick ännu längre. Trappstädning innebär att entréer och trapphus ska vara rena, trivsamma och trygga. Det är oftast trapphuset som är någons första intryck och därför ska det gärna ge en känsla av välkomnande. Vi på Fintrent har lång erfarenhet av alla typer av trappstädning och vi vet hur man ska städa ett trapphus för att alla ytor ska hållas i gott skick ännu längre.
  • Licensierat och försäkrat bolag
  • Alltid fast pris
  • Utbildad personal med kollektivavtal
  • Nöjdhetsgaranti
  • Miljövänliga rengöringsmedel och material
  • Ansvarsförsäkring

info@fintrent.se

Vad är ingå i trappstädning?

Vid trappstädning genomför vi en grundlig städning av era entréer, trappor och övriga gemensamma ytor. Vi utgår ifrån en standardiserad checklista som vi kan anpassa efter era behov. Här nedan ser du vad som brukar ingå:

Trapphus

  • Sopa och våt torka golv
  • AV fläcka entré glas, entrédörr, namntavlor och anslagstavlor
  • Torka ledstänger, fönsterbrädor och trappräcken
  • Skrapgaller innanför entré rengörs
  • Dammtorka brandsläckare, brf-box, el armaturer och luckor till sopnedkast

Tvättstuga

  • Sopa och våt torka golv, rensa luddlådan
  • Dammtorka vågräta fria ytor
  • Tömma sopor
  • AV fläcka dörrhandtag

Hiss

  • Sopa och våt torka golv
  • Fukttorka ledstång och manöverpanel, rengör hiss spåren
  • Putsa speglar och glas

Nöjdhetsgaranti!

Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av Fintrent och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % Nöjdkundgaranti. Garantin syftar till att understryka vår höga städkvalité vid alla arbeten.

Vad innebär guarantin?

  • 10-dagar nöjd kund garanti
  • Eventuella fel och brister åtgärdas inom 48 timmar
  • Alla åtgärder utförs kostnadsfritt
Städ och bygg firma i Stockholm, Uppsala - Boka online | FintRent AB

Så här fungerar vårt Nöjd Kund-Garanti

  1. Kunden påtalar fel eller brister till oss genom telefon eller mejl
  2. Vid godkänd reklamation så åtgärdas bristerna inom 48-timmar. (Under helger gäller 72 timmar)

Hur ofta ska trapphuset städas?

Trapphuset är det första man kommer in till efter att ha varit ute och därför samlas det ofta grus, pollen, damm och massa annat smuts där. Detta kan påverka luften och inomhusmiljön negativt och kan på lång sikt påverka boendes hälsa. Därför är det extra viktigt att städa trapphuset rätt och tillräckligt ofta. Ett rent trapphus ökar trivseln hos både boende, besökare och de som har kontor i fastigheten.

För att bestämma hur ofta trappstädningen skall utföras behöver vi bakgrundsinformation. Många faktorer påverkar detta så som antalet personer som använder trappan, om utomstående har tillgång till trapphuset och hur miljön ser ut utanför etc. Men generellt rekommenderar vi att trappstädningen ska ske en gång i veckan. Under vinterhalvåret är det brukligt att göra det oftare eftersom det följer med slask och grus in i trapphuset. Men med rätt skötsel och kontinuerlig städning kan trapphuset hållas i gott skick längre och motverka slitage på ytor. Ett rent trapphus som ofta underhålls kan även minska risken för skadegörelse.

Är det ett professionellt kontorsstädföretag?

Kvalitetskontroll av trappstädning

Kvalitetskontroll av trappstädning genomförs i två steg, som egenkontroll och i form av kvalitetskontroll. Efter varje städning genomför trappstädaren en kvalitetskontroll i form av egenkontroll i syfte att säkerställa att allt ser bra ut och är genomfört enligt avtal. Utöver detta så genomförs kvalitetskontroll av vår arbetsledning enligt ett förutbestämt intervall, som kund får du gärna vara med på dessa. Kvalitetskontrollen dokumenteras och kontaktpersonen får en kopia på genomförd kvalitetskontroll. Kvalitetskontrollen säkerställer ytterst att vi följer avtalet och där fångar vi även upp eventuella behov av extra åtgärder.

Vad kostar trappstädning?

Kostnaden för trappstädning beror helt på vad för typ av fastighet ni har. Hur stor den är, hur många våningar, om den har källare och hur många gemensamma utrymmen det finns. För att ni lättast ska få ett pris på just eran fastighet kan ni fylla formuläret nedan så återkommer vi så fort som möjligt. Har ni andra frågor så tveka inte på att kontakta oss, vi svarar gärna på era frågor och funderingar.

Anledningar att välja Fintrent städtjänster

Våra människor har genomgått bakgrunds kontroller.

Alla våra anställda har klarat en bakgrundskontroll. Fintrent granskar sina anställda noggrant för att ge kunder de säkraste och mest pålitliga medarbetarna som respekterar både din lokal och din tid.

Vi tillhandahåller alla produkter och utrustning

Det är vårt protokoll att ta med oss ​​alla nödvändiga rengöringsprodukter till ditt lokal. Det finns ingen förväntning för ägaren att ha någonting hemma, eftersom vi är fullt förberedda med alla verktyg och produkter för att slutföra arbetet i din lokal.

Rättvis och förhandsprissättning

Till skillnad från andra städföretag eller individer som debiterar per timme, debiterar vi unikt efter din hemstorlek. Detta ger en konsistens i prissättningen och underlättar våra kunders sinnesro och budget; du behöver inte oroa dig om någon tar längre tid än nödvändigt för att slutföra arbetet i din lokal. Våra detaljerade medarbetare använder sin tid i enlighet för att ge dig den bästa servicenivån.

Referenser

Vi har många referenser av nöjda kunder vars hem vi har servat. Vi är stolta över att säga att vårt rykte är obemärkt och våra kunder kan vittna om det! Kolla in våra 5 stjärnor och recensioner på Google och Facebook!

Lätt betalning

Fintrent är stolta över att kunna erbjuda kunder ett enkelt sätt att betala för sin tjänst. Efter att städningenen är klar, mailar vi dig en faktura så att du ska kunna betala med ett kredit- eller betalkort online.

Kundservice

Fintrent strävar efter att ha den bästa kundservicen. Från den första kontakten med kunden för en uppskattning tills vi har sopat den sista våningen i ditt hem är det vårt mål att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen.

Erfarenhet

I genomsnitt har våra anställda mer än 10 års erfarenhet av städning. Vi är dedikerade för att utföra högkvalitativt arbete och etablera långa och hållbara relationer med våra kunder.

Full försäkrad

Fintrent har en allmän ansvarsförsäkring. Om några olyckor skulle inträffa, har vi försäkringsskyddet för att fixa det.(Fintrent AB i Reddit)

100% nöjdhetsgaranti

Fintrent erbjuder våra kunder en 100% nöjdhetsgaranti. Om något skulle vara under din förväntning, ring oss inom 24 timmar så kommer vi ut och gör om det rätt!

Vanliga frågor

VAD INGÅR I ER STÄDBESKRIVNING OCH TRAPPSTÄDNINGSOFFERT?

Exempel på vad städning som utförs varje vecka om inget annat är överenskommet är sopning och våttorkning av golv, avfläkning av entréglas, entrédörrar, namntavlor och anslagstavlor. Skrapgaller innanför entrédörren rengörs. Torkning av ledstänger, fönsterbrädor och trappräcken sker en gång i månaden. Samma sak gäller även dammtorkning av brandsläckare, armaturer och eventuella luckor till sopnedkast. I tvättstugan städar vi golv, rensar i luddlådan och dammtorkar vågräta ytor. Vi tömmer även sopor vid behov. Har fastigheten en hiss rengör vi golv, glas, knappsats och hissspåren. Vi är flexibla och kan anpassa städbeskrivningen efter kundens önskemål.

KAN MAN BESTÄLLA FÖNSTERPUTSNING OCH STORSTÄDNING?

Absolut, vi erbjuder både fönsterputsning och storstädning som extratjänster till våra kunder. Fönsterputsning är populärt i samband med att gatusopning har skett. Vi inte fönsterputsning och storstädning för privatpersoner eller av kontor utan vi inriktar oss på bostadsrättsföreningar, hyreshus och andra fastighetsägare. Vi rekommenderar våra kunder en storstädning och en fönsterputsning per år i det fall föreningens boende själva gör en omfattande städning i samband med tex städdagar.

BOKNINGSVILKOR

Du kommer löpande att få fakturor från FintRent med alla uppgifter om betalning, dvs bankgironummer, sista betalningsdag etc. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.

AVBOKNINGSREGLER

För avbokning, kontakta oss minst 24 timmar i förväg för att undvika att debiteras.

LÄR MER OM HUR RUT-AVDRAGET PÅVERKAR DIG

RUT-avdrag på hushållsnära tjänster i praktiken

Alla priser som anges på vår webbplats är efter skattereduktion (RUT-avdrag) och med moms inräknat. Här kan du läsa lite mer om hur RUT-avdraget fungerar.

RUT är en förkortning av Rengöring, Underhåll och Tvätt. Det man till vardags kallar ”RUT-avdraget” ges enbart för arbetskostnad på utfört hushållsarbete. Alltså inte för inköp av städmaterial.

På Städfen använder vi oss av den så kallade fakturamodellen och så här funkar den rent praktiskt i tre steg:

  1. När du köpt städning

Om du under månaden köpt 10 timmars städning kostar det 350×10=3 500 kronor. Då detta är en hushållsnära tjänst som faller under RUT-avdraget behöver du bara betala hälften.

  1. Vi skickar fakturan

När vi skickar ut fakturan på hushållsarbetet får du den på halva beloppet, det vill säga 1 750 kronor, och det är allt du behöver betala.

  1. Skatteverket betalar resten

Resterande belopp är det upp till oss att ansöka om från Skatteverket.

Varje år får du nyttja RUT-avdraget på upp till 50 000 kronor, är ni två i hushållet blir maxavdraget 100 000. Avdraget kan dock aldrig vara större än det belopp som ni ska betala i slutlig skatt. Ska du göra ett avdrag på 50 000 måste du också ha betalt 50 000 i skatt samma år.

Vill du läsa mer om RUT-avdraget så surfa in till Skatteverket.se – här finns mer information.

HUR KAN MAN FÅ EN OFFERT?

Ni är välkomna att ringa till vårt telefonnummer 076 9000 930 och få en gratis offert. Ni kan också maila till info@fintrent.se och få en gratis offert inom 24 timmar.

OM JAG VILL AVBOKA ELLER ÄNDRA MIN STÄDNING, HUR GÖR JAG DÅ?

Skicka ett e-mail till info.fintrent@gmail.com och gör det så tidigt som möjligt.

NÖJDHETSGARANTI OCH SÄKERHET

Din tillfredsställelse är 100% garanterad hos FintRent. Om du inte är nöjd med något ställe som vi har städat, ring bara inom 24 timmar och vi kommer tillbaka och gör om det gratis. Detta gör det riskfritt att anlita FintRent. Våra städare granskas noggrant genom vår strikta rekryteringsprocess.

Vi har också ansvarsförsäkring. Ansvarsförsäkring är en försäkring som täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet enligt allmänna skadeståndsrättsliga regler och enligt flertal företagsförsäkringar också innebär ersättningsskyldighet enligt olika standardavtal, som till exempel AB 04 och ABT 06.

VAD KAN JAG SJÄLV GÖRA ATT UNDVIKA SKADOR?

Tala om för oss om du har saker du är extra rädd om, t ex tavlor, en lampa som inte tål rengöringsmedel etc.

HUR GÖR VI MED NYCKELN?

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF´s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Ska jag avboka min städtjänst under COVID-19-pandemin?

Vi förstår hur viktigt det är att arbeta säkert och hjälpa dina arbetstagares hälsa och välbefinnande under COVID-19-pandemin. Du måste därför anlita städare från ett företag som har tänkt på allt. Våra tjänster, som inkluderar kontorsstädning Uppsala, kontorsstädning Stockholm, och hemstädning och storstädning av olika slag, är helhetslösningar där vi också kan inkludera desinficering av ditt hem eller dina lokaler. Vi följer alla rekommendationer och gör allt som möjligt går för att hindra spridningen av COVID-19.