Vanliga Frågor

Många av våra kunder har specifika frågor om våra professionella tjänster. Här är några av de vanliga frågor som vi får.

Nöjdhetsgaranti

Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % Nöjd kundgaranti. Garantin syftar till att understryka vår höga städkvalité vid alla arbeten. Vad innebär garantin? 10-dagars nöjd kund garanti, eventuella fel och brister åtgärdas inom 48 timmar och alla åtgärder utförs kostnadsfritt.

Avbokningsregler

För avbokning, kontakta oss minst 24 timmar i förväg för att undvika att debiteras. Ifall avbokning skulle ske med kortare varsel än en arbetsdag är avbokning inte längre möjlig. Avbokning eller ombokning kan alltså inte ske om det inte är längre än en arbetsdag kvar till städtillfället (helg ej inräknat).

Betalningsvillkor

Ett bekräftelsemejl kommer att skickas till dig. Det finns två olika sätt att betala beloppet. Du kan Swisha beloppet direkt eller överföra pengar till oss efter mottagandet av fakturan genom bankgironummer. Påminnelse fakturan skickar automatisk till er, om ni betalar inte fakturan i tid och en påminnelseavgift kan tillkomma.

Fråga oss vad som helst

Du kommer löpande att få fakturor från Fintrent med alla uppgifter om betalning, dvs bankgironummer, sista betalningsdag etc. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.

Ett bekräftelsemejl kommer att skickas till dig. Det finns två olika sätt att betala beloppet. Du kan swisha beloppet direkt eller överföra pengar till oss efter mottagandet av fakturan genom bankgironummer.

För avbokning, kontakta oss minst 24 timmar i förväg för att undvika att debiteras.

Alla priser som anges på vår fakturan är efter skattereduktion (RUT ellr ROT-avdrag) och med moms inräknat. Här kan du läsa lite mer om hur RUT och ROT-avdraget fungerar.

RUT är en förkortning av Rengöring, Underhåll och Tvätt. Det man till vardags kallar ”RUT-avdraget” ges enbart för arbetskostnad på utfört hushållsarbete. Alltså inte för inköp av städmaterial.

På Fintrent använder vi oss av den så kallade fakturamodellen och så här funkar den rent praktiskt i tre steg:

  1. När du köpt uppdrag

Om du under månaden köpt 10 timmars städning kostar det 350×10=3 500 kronor. Då detta är en hushållsnära tjänst som faller under RUT-avdraget behöver du bara betala hälften.

  1. Vi skickar fakturan

När vi skickar ut fakturan på hushållsarbetet får du den på halva beloppet, det vill säga 1 750 kronor, och det är allt du behöver betala.

  1. Skatteverket betalar resten

Resterande belopp är det upp till oss att ansöka om från Skatteverket.

Varje år får du nyttja RUT eller ROT-avdraget på upp till 50 000 kronor, är ni två i hushållet blir maxavdraget 100 000. Avdraget kan dock aldrig vara större än det belopp som ni ska betala i slutlig skatt. Ska du göra ett avdrag på 50 000 måste du också ha betalt 50 000 i skatt samma år.

Vill du läsa mer om RUT-avdraget så surfa in till Skatteverket.se – här finns mer information.

Ange vad behöver du hjälp med och fyll i formuläret och boka online för en gratis offert förfrågan, där du snabbt får svar på det bästa priset och lämpligaste tid för en professionell städning eller bygg arbete  av Din bostad i Stockholm, Uppsala och Västerås. Boka online och begär kostnadsfri hembesök.

Ni är välkomna att ringa till vårt telefonnummer 076 9000 930 och få en gratis offert. Ni kan också mejla till info@fintrent.se och få en gratis offert inom 24 timmar.

Skicka ett mejl till info@fintrent.se och gör det så tidigt som möjligt.

Din tillfredsställelse är 100% garanterad hos Fintrent. Om du inte är nöjd med något ställe som vi har jobbat med, ring bara inom 24 timmar och vi kommer tillbaka och gör om det gratis. Detta gör det riskfritt att anlita Fintrent. Våra anställda granskas noggrant genom vår strikta rekryteringsprocess.

Vi har också ansvarsförsäkring. Ansvarsförsäkring är en försäkring som täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet enligt allmänna skadeståndsrättsliga regler och enligt flertal företagsförsäkringar också innebär ersättningsskyldighet enligt olika standardavtal.

Tala om för oss om du har saker du är extra rädd om, t ex tavlor, en lampa som inte tål rengöringsmedel etc.

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF´s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Var god och informera oss, om du har husdjur.

Vi förstår hur viktigt det är att arbeta säkert och hjälpa dina arbetstagares hälsa och välbefinnande under COVID-19 pandemin. Du måste därför anlita städare från ett företag som har tänkt på allt. Våra tjänster är helhetslösningar där vi också kan inkludera desinficering av ditt hem eller dina lokaler. Vi följer alla rekommendationer och gör allt som möjligt går för att hindra spridningen av COVID-19.

Virus kan överleva på ytor av olika material i minst 2-3 dagar, och som ett resultat kan potentiellt förorenade ytor spela en roll vid överföringen av viruset när personer kommer i direkt kontakt med dessa ytor. Därför är det viktigt att rengöra och desinficera områden som ofta berörs för att förhindra överföring av virus.

Vi strävar efter att göra våra kunder nöjda

Så, låt oss vara lyckliga tillsammans